De modellen Carl en Yaya worden uitgenodigd voor een luxe cruise met aan boord een bont gezelschap van extreem rijke passagiers, waaronder een Russische oligarch, Britse wapenhandelaars en een eigenzinnige, alcoholistische, Marx-citerende kapitein. In een hevige storm vergaat het schip en strandt het koppel met een aantal miljardairs en een schoonmaakster - de enige die blijkt te kunnen vissen - op een onbewoond eiland, waar de hiërarchie genadeloos op zijn kop komt te staan.
Dat de Zweedse regisseur Ruben Östlund een pittige satire kon maken wisten we al door ‘The Square’, waarin hij de kunstwereld onder de loep nam, maar met het onweerstaanbaar geestige ‘Triangle of Sadness’ overtreft hij zichzelf. De wereld van Instagram en extreme luxe wordt genadeloos op de hak genomen. Behalve op de lachspieren doet de film ook een aanslag op de maag; de storm waarin het schip vergaat laat de passagiers niet onberoerd. Ruben Östlund, die eerder voor ‘The Square’ op het filmfestival van Cannes een Gouden Palm ontving, bemachtigde deze prestigieuze prijs dit jaar met ‘Traingle of Sadness’ voor de tweede keer.