Ticketinformatie
Hier vind je alle informatie die je nodig hebt om tickets te kunnen kopen. Tickets voor filmvoorstellingen kunnen online en aan de kassa worden gekocht.
E-tickets
Hoe koop ik online een kaartje?
Ik heb mijn e-ticket op mijn smartphone staan, kan ik mijn telefoon als toegangsbewijs gebruiken?
Ik heb geen printer en kan daarom mijn e-ticket niet afdrukken.
Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen.
Ik ben mijn e-ticket kwijt, wat kan ik doen?
Ik wil mijn e-ticket annuleren of omruilen.
Hoe kan ik met vrijkaartjes online e-tickets kopen?
Hoe verwijder ik overbodige e-tickets uit het boodschappenmandje?
Profiel
Waarom zou ik een profiel aanmaken?
Het lukt niet om een profiel aan te maken.
Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn profiel.
Hoe kan ik mijn profiel aanpassen?
Ik ben mijn wachtwoord van mijn profiel vergeten, wat moet ik doen?
Vriendenkorting
Hoe koop ik met mijn Vriendenpas twee-e-tickets met korting?
Ik wil met meerdere Vriendenpassen e-tickets kopen.
Placering
Hoe kan ik mijn stoel(en) kiezen?
Waarom kan ik geen stoel(en) kiezen?
Hoe koop ik een rolstoelplaats?
Betaling
Kan ik ook e-tickets betalen met een nationale bioscoopbon?
Mijn IDEAL-betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik als Vriend niet opnieuw met korting kopen?
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw dezelfde stoelen kopen?
Overige vragen
Waar kan ik de openingstijden van de kassa vinden?
Waar kan ik mijn overige vragen stellen?
Hoe koop ik online een kaartje?
- Heb je een profiel? Klik dan hier.
- Heb je geen profiel? Klik dan hier.
- Heb je een vrijkaartje, volg dan deze uitleg: Klik hier.
- Heb je een cadeaubon met een kortingscode, volg dan deze uitleg: Klik hier.
- Heb je een tegoedbon met een kortingscode, volg dan deze uitleg: Klik hier.
- Wil je betalen met een nationale bioscoopbon: Klik hier.
Terug naar boven
Online kaartjes kopen met een profiel
- Ga naar www.filmhuisbussum.nl.
- Klik op de groene knop "Tickets kopen",
- Je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum.
- Klik rechtsboven “Mijn profiel(inloggen)” en log in met jouw e-mailadres en wachtwoord.
- Klik op de film naar keuze.
- Kies het gewenste aantal kaarten door op het getal 1 te klikken.
Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". - Klik op de vakjes en kies de gewenste kaartsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop "In mandje" en je krijgt een overzicht van je bestelling.
- Je klikt op de groene knop “Bestelling bevestigen” en rondt de iDEAL-betaling af. Of je vult de code van de nationale bioscoopbon in.
De e-tickets worden na een geslaagde betaling binnen een kwartier naar jouw e-mailadres gestuurd.
Online kaartjes kopen zonder gebruikmaking van een profiel
- Ga naar www.filmhuisbussum.nl.
- Klik op de groene knop "Tickets kopen", je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum.
- Klik op de film naar keuze.
- Kies het gewenste aantal kaarten door op het getal 1 te klikken.
Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". - Klik op de vakjes en kies de gewenste kaartsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop "In mandje" en je krijgt een overzicht van jouw bestelling
- Je vult twee keer je e-mailadres in en je klikt op de groene knop “Bestelling bevestigen” daarna rond je de iDEAL-betaling af of je vult de code van de nationale bioscoopbon in.
- Je ziet een knop waarmee je de e-tickets kan downloaden.
- De e-tickets worden in ieder geval na een geslaagde betaling binnen een kwartier naar je e-mailadres gestuurd.
Hoe kan ik met een cadeaubon of tegoedbon online e-tickets kopen?
- Ga naar www.filmhuisbussum.nl.
- Klik op de groene knop "Tickets kopen", je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum.
- Klik op de film naar keuze.
- Kies het gewenste aantal kaarten door op het getal 1 te klikken.
Je ziet nu een zelfde aantal vakjes met de tekst "Normaal (….)". - Klik op de vakjes en kies de gewenste kaartsoort (bijv. Normaal, Vriend, CJP).
- Klik op de gewenste stoelen.
- Klik op de groene knop “In mandje”,
Je krijgt een overzicht van jouw bestelling èn je krijgt de mogelijkheid om de kortingscodes van de cadeau- of tegoedbon in te vullen. - Op onze cadeau- en tegoedbonnen vind je een kortingscode (drie keer vier karakters gescheiden door verbindingsstreepjes). Je voert de code in en klikt op activeren. Nadat je op “activeren” hebt geklikt, kan je eventueel een tweede code invoeren. Als het totaalbedrag van de kaartjes lager is dan de totale waarde van de bonnen krijg je samen met de kaartjes een nieuwe kortingscode toegestuurd. Als het totaalbedrag van de kaartjes hoger is dan de totale waarde van de bonnen moet je met iDEAL het bedrag aanvullen.
- Accordeer onze voorwaarden en klik op de groene knop “Bestelling bevestigen” .
- Rond indien nodig de iDEAL-betaling af.
- De kaartjes kan je downloaden maar ze worden ook per mail naar het door jou opgegeven e-mailadres gestuurd.
Hoe kan ik met vrijkaartjes online e-tickets kopen?
Ga naar www.filmhuisbussum.nl.
- Klik op de groene knop "Tickets kopen", je komt dan in de agenda van Filmhuis Bussum.
- Klik op de film naar keuze.
- Je komt op een pagina waar je het aantal kaartjes en de placering kan aangeven. In dit geval placeer je niet, maar scroll je direct naar het einde van de pagina. Daar kan je de code van het vrijkaartje invoeren.
- Je klikt op activeren.
- Na invoeren van de code wordt de vrijkaart aan het boodschappenmandje toegevoegd.
Er wordt doorverwezen naar de pagina voor het bevestigen van de bestelling. - In het boodschappenmandje zie je de mogelijkheid om de placering aan te passen.
- Je kan uiteraard meer (andere) kaarten toevoegen voordat de bestelling bevestigd wordt.
NB: Een tweede vrijkaartje toevoegen is nog niet direct mogelijk. Er is wel een workaround: bevestig bestelling en bestel opnieuw.
Kan ik ook e-tickets betalen met een nationale bioscoopbon?
Online kan je de nationale bioscoopbon gebruiken. Je kan aan het einde van de bestelling in het betalingsscherm de code van de bon intoetsen (gebruik hier niet de codes voor vrijkaartjes of tegoedbonnen).
Hoe koop ik met mijn Vriendenpas twee e-tickets met korting?
Vul eerst bij "Aantal kaarten" het totale aantal kaarten in dat je wilt kopen. Geef daarna per kaartje aan om wat voor soort kaartje het gaat. Je kan per Vriendenpas twee Vriendenkaartjes kopen. Je kan ook voor andere Vriendenpashouders Vriendenkaartjes kopen.
Ik wil met meerdere Vriendenpassen e-tickets kopen.
Je kan per Vriendenpas twee kaartjes met korting kopen. Als je meer dan twee Vriendentickets wilt kopen, vraagt ons systeem ook de gegevens van de andere pashouder(s). Heb je een profiel, dan worden de gegevens van de andere Vriendenpashouder(s) in je profiel bewaard.
Ik heb mijn e-ticket op mijn smartphone staan, kan ik mijn telefoon als toegangsbewijs gebruiken?
Je kan je e-ticket aanbieden op je smartphone.
Ik heb geen printer en kan daarom mijn e-ticket niet afdrukken.
Het is voldoende om je e-ticket op je mobiele telefoon te laten scannen. Als dat niet mogelijk is, meld je je bij de kassa. Met het bestelnummer (of naam of e-mailadres) kan de kassamedewerker het e-ticket voor je afdrukken.
Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen.
Heb je na een kwartier nog geen mailbericht met het e-ticket ontvangen:
- Controleer of de mail misschien in de spambox (ongewenste mail) terecht is gekomen (je kan dat voorkomen door de mail te markeren als 'vertrouwd').
- Controleer of jouw mailbox misschien vol is, want dan kan de e-mail niet worden afgeleverd.
- Controleer of je bij aankoop gebruik hebt gemaakt van het juiste e-mailadres.
Mocht je het e-ticket niet gevonden hebben, meld je dan voor aanvang bij de kassa. Met het bestelnummer (dat staat ook op het bankafschrift) of jouw naam of e-mailadres kan de kassamedewerker de tickets voor je afdrukken. Je kan ook per e-mail contact met ons opnemen.
Ik ben mijn e-ticket kwijt, wat kan ik doen?
Meld je bij de kassa of neem per e-mail contact met ons op.
Ik wil mijn e-ticket annuleren of omruilen.
Tickets kunnen niet geretourneerd worden. In uitzonderingsgevallen kan een ticket tot uiterlijk 48 uur voor aanvang van de voorstelling worden teruggeboekt. Je ontvangt dan een tegoedbon, die je kunt inzetten voor een andere voorstelling. We berekenen hiervoor € 1,00 administratiekosten per ticket. Een verzoek hiervoor kun je mailen naar kassa@filmhuisbussum.nl.
Hoe kan ik mijn stoel(en) kiezen?
Voordat je de kaartjes in je mandje kunt doen, klik je op de gewenste plaatsen.
Waarom kan ik geen stoel(en) kiezen?
Er kan sprake zijn van een zaalwissel waarbij de placering moest worden losgelaten. Het kan ook zijn dat je internetbrowser de software van het kaartverkoopsysteem niet ondersteunt. Gebruik bij voorkeur Chrome, Internet Explorer of Firefox.
Hoe verwijder ik overbodige e-tickets uit het boodschappenmandje?
Klik rechtsboven in het blauw omlijnde kader op ‘Boodschappenmandje’. Je ziet dan de totale inhoud van je boodschappenmandje. Je kan per film de kaartjes verwijderen door op ‘Verwijderen’ te klikken. Vervolgens kan je de bestelling bevestigen of verder winkelen.
Hoe koop ik een rolstoelpaats?
Er zijn 2 rolstoelplaatsen beschikbaar in de Grote Zaal (aangegeven op de zaalplattegrond), in de Kleine Zaal helaas niet. Er is een rolstoellift aanwezig om naar de Grote zaal te komen. We adviseren om tijdig te komen als je gebruik maakt van een rolstoelplaats, dan hebben we ruim de tijd om je te begeleiden naar de zaal.
Mijn IDEAL-betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Vaak ligt het probleem van de betaling bij iDEAL en/of je bank. Controleer in je bankafschriften of de afschrijving werkelijk niet is doorgegaan. Onze ervaring is dat de melding vaak onterecht wordt gegeven en dat er wel degelijk geld is afgeschreven en dat je de kaartjes binnen een kwartier in de mailbox vindt. In de overige gevallen betreft het meestal een tijdelijke storing bij iDEAL. Het duurt hooguit een uur voordat de bestelling wordt verwijderd uit ons systeem. Je kan daarna opnieuw e-tickets kopen.
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik als Vriend niet opnieuw met korting kopen?
Het duurt even (maximaal een uur) voordat de Vriendenkaartjes uit de mislukte aankoop door het systeem vrijgegeven worden. Daarna kan het Vriendenpasnummer weer opnieuw gebruikt worden.
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw dezelfde stoelen kopen?
Het duurt even (maximaal een uur) voordat de plaatsen uit de mislukte aankoop door het systeem vrijgegeven worden. Pas als de stoelen weer groen zijn kunnen ze opnieuw gekozen worden.
Waarom zou ik een profiel aanmaken?
Ook zonder een profiel kan je e-tickets kopen, maar een profiel biedt de volgende voordelen:
- De aankoop van e-tickets gaat sneller, omdat je minder gegevens hoeft in te vullen en te bevestigen.
- Je hebt toegang tot je bestelhistorie, zodat je een overzicht hebt van alle e-tickets die je online hebt gekocht.
- Je kan je e-tickets in jouw bestelhistorie via 'Details/e-tickets opvragen' nogmaals laten toezenden, mocht de eerste e-mail niet (meer) in je mailbox zitten.
- Ga je vaak met anderen naar de film die ook een Vriendenpas hebben, dan kan je online ook voor hen e-tickets kopen. Daarbij worden de Vriendenpasgegevens van hen in jouw profiel bewaard, zodat je een volgende keer deze gegevens niet hoeft op te zoeken.
Hoe maak ik mijn profiel aan?
- Klik op de groene knop "Tickets kopen".
- Klik rechtsboven op "Profiel aanmaken".
- Vul jouw e-mailadres en een wachtwoord in.
- Klik op de groene knop "Verder".
- Je ontvangt een mailtje waarmee je jouw profiel kan activeren.
- Klik hiervoor op de link in de mail.
- Doe dit uiterlijk binnen 24 uur, anders vervalt je profiel.
- Je kan het profiel daarna opnieuw aanmaken.
Nadat je jouw profiel hebt geactiveerd kan je met jouw e-mailadres en wachtwoord inloggen.
Het lukt niet om een profiel aan te maken.
Stuur een e-mail naar info@filmhuisbussum.nl
Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn profiel.
De mail kan nog komen, het versturen ervan duurt maximaal een kwartier. De mail kan in de spambox van je mailprogramma terecht zijn gekomen. Geef in je mailprogramma aan, dat mail van filmhuisbussum.nl altijd te vertrouwen is (rechtermuisknop). Heb je meerdere mailboxen? Controleer of je de juiste mailbox hebt geopend. Heb je geen typefout gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres? Mocht je na deze controles de e-mail niet gevonden hebben, stuur dan een e-mail naar info@filmhuisbussum.nl
Hoe kan ik mijn profiel aanpassen?
Ga naar "Tickets kopen" en log in. Klik op je naam of op het poppetje en kies voor "Mijn Profiel". Op de profielpagina kan je een aantal gegevens aanpassen.
Ik ben mijn wachtwoord van mijn profiel vergeten, wat moet ik doen?
- Ga naar "Tickets kopen".
- Klik rechtsboven op het poppetje en daarna in het menu op de optie "Wachtwoord vergeten".
- Typ je e-mailadres in, zoals opgegeven in jouw profiel. Je krijgt het volgende mailtje:
Beste bezoeker,
Je ontvangt deze mail als reactie op je verzoek om je wachtwoord opnieuw in te stellen.Klik hiervoor op onderstaande link:
https://tickets.filmhuisbussum.nl/profiles/reset_password_confirm.php?t=##lang getal##
Vriendelijke groet,
Filmhuis Bussum
-----
Let op: dit is een automatisch verzonden bericht. Reacties op dit e-mailadres worden niet gelezen of beantwoord.
- Klik op het linkje. Op die pagina wordt aangegeven, dat een nieuw wachtwoord is ingesteld. En dat je daar bericht (per e-mail) over krijgt. In dat volgend mailtje wordt het wachtwoord aan je bekend gemaakt:
Beste bezoeker,
Je wachtwoord voor de website voor de kaartverkoop is opnieuw ingesteld.
Wachtwoord: ##moeilijk wachtwoord##
Vriendelijke groet,
Filmhuis Bussum
- Vaak is dat een moeilijk te onthouden wachtwoord; je kan als je met dit wachtwoord bent ingelogd, direct het wachtwoord aan je wensen aanpassen.
Waar kan ik de openingstijden van de kassa vinden?
Klik hier voor de openingstijden.
Waar kan ik mijn overige vragen stellen?
Mail je vraag naar info@filmhuisbussum.nl