Ticketinformatie

Tickets voor filmvoorstellingen kunnen aan online en aan de kassa worden gekocht. Hieronder vindt u een aantal veelgestelde vragen met antwoorden over het kopen van tickets bij Filmhuis Bussum:

Profiel
Waarom zou ik een profiel aanmaken?

Hoe maak ik mijn profiel aan?
Het lukt niet om een profiel aan te maken.
Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn profiel.
Hoe kan ik mijn profiel aanpassen?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?

Vriendenkorting
Hoe koop ik met mijn Vriendenpas twee-e-tickets met korting?
Ik wil met meerdere Vriendenpassen e-tickets kopen.

E-tickets
Hoe ontvang ik mijn e-ticket?
Ik heb mijn e-ticket op mijn smartphone staan, kan ik mijn telefoon als toegangsbewijs gebruiken?
Ik heb geen printer en kan daarom mijn e-ticket niet afdrukken.
Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen.
Ik ben mijn e-ticket kwijt, wat kan ik doen?
Ik wil mijn e-ticket annuleren of omruilen.

Placering
Hoe kan ik mijn stoel(en) kiezen?
Waarom kan ik geen stoel(en) kiezen?
Hoe verwijder ik overbodige e-tickets uit het boodschappenmandje?
Hoe koop ik een rolstoelplaats?

Betaling
Mijn Filmhuis Bussum Cadeaubon/Tegoedbon wordt niet geaccepteerd.
Mijn IDEAL-betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik als Vriend niet opnieuw met korting kopen?
Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw dezelfde stoelen kopen?

Overige vragen
Waar kan ik de openingstijden van de kassa vinden?
Waar kan ik mijn overige vragen stellen?

Waarom zou ik een profiel aanmaken?
Ook zonder een profiel kunt u e-tickets kopen, maar een profiel biedt de volgende voordelen:
1. De aankoop van e-tickets gaat sneller, omdat u minder gegevens hoeft in te vullen en te bevestigen.
2. U heeft toegang tot uw bestelhistorie, zodat u een overzicht heeft van alle e-tickets die u online heeft gekocht.
3. U kunt uw e-ticketsin uw bestelhistorie via 'Details/e-tickets opvragen' nogmaals laten toezenden, mocht de eerste e-mail niet (meer) in uw mailbox zitten. 
4. Gaat u vaak met kennissen die ook een Vriendenpas hebben naar de film, dan kunt u online ook voor uw kennissen e-tickets kopen. Daarbij worden de Vriendenpasgegevens van uw kennissen in uw profiel bewaard, zodat u een volgende keer deze gegevens niet hoeft op te zoeken. 

Terug naar boven

Hoe maak ik mijn profiel aan?
Klik op de groene knop 'Tickets kopen'. Klik rechtsboven op het poppetje naast het woord 'Inloggen' en kies daarna in het menu voor 'Profiel aanmaken'. Vul uw e-mailadres en een wachtwoord in. Klik op de groene knop 'Verder'. U ontvangt een mailtje waarmee u uw profiel kunt activeren. Klik hiervoor op de link in de mail. Doe dit uiterlijk binnen 24 uur, anders vervalt uw profiel. U kunt het profiel daarna opnieuw aanmaken. Nadat u uw profiel heeft geactiveerd kunt u met uw e-mailadres en wachtwoord inloggen. 

Terug naar boven 

Het lukt niet om een profiel aan te maken.
Stuur een e-mail naar [email protected]

Terug naar boven 

Ik ontvang geen bevestigingsmail van mijn profiel.
De mail kan nog komen, het versturen ervan duurt maximaal een kwartier. De mail kan in de spambox van uw mailprogramma terecht zijn gekomen. Geef in uw mailprogramma aan, dat mail van filmhuisbussum.nl altijd te vertrouwen is (rechtermuisknop). Heeft u meerdere mailboxen? Controleer of u de juiste mailbox heeft geopend. Heeft u geen typefout gemaakt bij het invoeren van uw e-mailadres? Mocht u na deze controles de e-mail niet gevonden hebben, stuurt u dan een e-mail naar [email protected]

Terug naar boven 

Hoe kan ik mijn profiel aanpassen?.
Ga naar 'Tickets kopen' en log in. Klik op uw naam of op het poppetje en kies voor 'Mijn Profiel'. Op de profielpagina kunt u een aantal gegevens aanpassen.

Terug naar boven 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Ga naar 'Tickets kopen'. Klik rechtsboven op het poppetje en daarna in het menu op de optie 'Wachtwoord vergeten'. Typ uw e-mailadres in, zoals opgegeven in uw profiel. U ontvangt een mail met een link waarmee u uw wachtwoord kunt wijzigen.

Terug naar boven
 

Hoe koop ik met mijn Vriendenpas twee e-tickets met korting?
Vul eerst bij 'Aantal kaarten' het totale aantal kaarten in dat u wilt kopen. Geef daarna per kaartje aan om wat voor soort kaartje het gaat. U kunt per Vriendenpas twee Vriendenkaartjes kopen. U kunt ook voor andere Vriedenpashouders Vriendenkaartjes kopen. 

Terug naar boven

Ik wil met meerdere Vriendenpassen e-tickets kopen.
U kunt per Vriendenpas twee kaartjes met korting kopen. Als u meer dan twee Vriendentickets wilt kopen, vraagt ons systeem ook de gegevens van de andere pashouder(s). Heeft u een profiel, dan worden de gegevens van de andere Vriendenpashouder(s) in uw profiel bewaard. 

Terug naar boven 

Hoe ontvang ik mijn e-ticket?
Nadat de betaling gelukt is, krijgt u de mogelijkheid om het e-ticket te downloaden. Bovendien wordt het e-ticket per mail als bijlage verzonden naar het e-mailadres dat u in uw profiel heeft opgegeven (of als u geen profiel gebruikt naar het e-mailadres dat u hebt opgegeven). Het kan maximaal een kwartier duren voordat u deze mail ontvangt.  

Terug naar boven

Ik heb mijn e-ticket op mijn smartphone staan, kan ik mijn telefoon als toegangsbewijs gebruiken?
U kunt uw e-ticket aanbieden op uw smartphone. Stelt u het scherm dan zo helder mogelijk in.

Terug naar boven 

Ik heb geen printer en kan daarom mijn e-ticket niet afdrukken..
Meldt u zich bij de kassa. Met het bestelnummer of uw naam of e-mailadres kan de kassamedewerker het e-ticket voor u afdrukken. 

Terug naar boven 

Ik heb mijn e-ticket niet ontvangen.
Heeft u na een kwartier nog geen mailbericht met het e-ticket ontvangen:|
Controleer of de mail misschien in de spambox (ongewenste mail) is terecht gekomen (U kunt dat voorkomen door de mail te markeren als 'vertrouwd').
Controleer of uw mailbox misschien vol is, want dan kan de e-mail niet worden afgeleverd.
Controleer of u bij aankoop gebruik heeft gemaakt van het juiste e-mailadres.
Mocht u het e-ticket niet gevonden hebben, meldt u zich dan bij de kassa. Met het bestelnummer of uw naam of e-mailadres kan de kassamedewerker de tickets voor u afdrukken.

Terug naar boven 


Ik ben mijn e-ticket kwijt, wat kan ik doen?
Meldt u zich bij de kassa.

Terug naar boven 

Ik wil mijn e-ticket annuleren of omruilen.
U mag tot 30 minuten voor aanvang van de voorstelling uw (e-)tickets uitsluitend aan de kassa omruilen voor andere kaartjes of een tegoedbon. 
Hier berekenen wij één euro administratiekosten per ticket voor. Wij geven geen geld terug.

Terug naar boven 

Hoe kan ik mijn stoel(en) kiezen?
Als u de kaartjes in uw mandje heeft gedaan, ziet u welke stoelen voor u geselecteerd zijn. Als u ergens anders wilt zitten, kunt u de stoelen naar de gewenste plaatsen slepen. U kunt ook op de gewenste plaatsen klikken. Vergeet niet uw stoelkeuze te bevestigen.

Terug naar boven

Waarom kan ik geen stoel(en) kiezen?
Er kan sprake zijn van een zaalwissel waarbij de placering moest worden losgelaten.
Het kan ook zijn dat uw internetbrowser de software van het kaartverkoopsysteem niet ondersteunt. Gebruik bij voorkeur Internet Explorer of Firefox.

Terug naar boven

Hoe verwijder ik overbodige e-tickets uit het boodschappenmandje?
Klik rechtsboven in het blauw omlijnde kader op ‘Boodschappenmandje’. U ziet dan de totale inhoud van uw boodschappenmandje. U kunt per film de kaartjes verwijderen door op ‘Verwijderen’ te klikken. Vervolgens kunt u de bestelling bevestigen of verder winkelen.

Terug naar boven

Hoe koop ik een rolstoelpaats?
In de Grote Zaal zijn twee rolstoelplaatsen beschikbaar (aangegeven op de zaalplattegrond). Als u een rolstoelplaats heeft gekocht, verzoeken wij u dit telefonisch te melden (035 693 86 94). Wij verzoeken u tijdig aanwezig te zijn, zodat er voldoende gelegenheid is om u met onze rolstoellift naar uw plaats te brengen.

Terug naar boven 

Mijn Filmhuis Bussum Cadeaubon/Tegoedbon wordt niet geaccepteerd.
Wanneer een Filmhuis Bussum Cadeaubon/Tegoedbon meer waard is dan de online gekochte kaartjes, dan kunt u de bon niet gebruiken. Koop uw kaartjes met deze bon aan de kassa of laat de kassamedewerker de bon splitsen in twee kleinere bonnen.

Terug naar boven

Mijn IDEAL-betaling is mislukt. Wat moet ik doen?
Vaak ligt het probleem van de betaling bij iDEAL en/of uw bank. Controleer in uw bankafschriften of de afschrijving werkelijk niet is doorgegaan. Onze ervaring is dat de melding vaak onterecht wordt gegeven en dat er wel degelijk geld is afgeschreven en dat u de kaartjes binnen een kwartier in de mailbox vindt. In de overige gevallen betreft het meestal een tijdelijke storing bij iDEAL. Het duurt hooguit een uur voordat uw bestelling wordt verwijderd uit ons systeem. U kunt daarna opnieuw e-tickets kopen.

Terug naar boven

Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik als Vriend niet opnieuw met korting kopen?
Het duurt even (maximaal een uur) voordat de Vriendenkaartjes uit de mislukte aankoop door het systeem vrijgegeven worden. Daarna kan het Vriendenpasnummer weer opnieuw gebruikt worden.

Terug naar boven

Mijn aankoop is mislukt. Waarom kan ik niet opnieuw dezelfde stoelen kopen?
Het duurt even (maximaal een uur) voordat de plaatsen uit de mislukte aankoop door het systeem vrijgegeven worden. Pas als de stoelen weer groen zijn kunnen ze opnieuw gekozen worden. 

Terug naar boven

Waar kan ik de openingstijden van de kassa vinden? 
Klik hier voor de openingstijden. 

Terug naar boven

Waar kan ik mijn overige vragen stellen?
Mail uw vraag naar [email protected]

Terug naar boven